18 czerwca 2015 r. w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się gala Programu Firma Przyjazna Klientowi. Komu w tym roku klienci wystawili najwyższą ocenę?

Firma Przyjazna Klientowi to program badawczo-certyfikacyjny, którego celem jest ocena satysfakcji klientów i prawdopodobieństwa rekomendacji firmy. Nagroda przyznawana jest organizacjom odznaczającym się pod względem nowoczesnej i profesjonalnej obsługi.

Najlepsi z najlepszych

Zwycięzca jest wyłaniany na podstawie wyników niezależnych badań klientów przeprowadzanych przez organizatora – Fundację Obserwatorium Zarządzania. Firmy same zgłaszają się do programu. Fundacja natomiast przeprowadza badania dotyczące współpracy firmy z klientami, jakości kontaktu oraz lojalności klientów. Nagrodzone firmy wyróżniają się stałym podnoszeniem poziomu zarządzania obsługą klienta.

Gala wręczenia statuetek Laureatom ogólnopolskiego Programu Firma Przyjazna Klientowi odbyła się 18 czerwca w Pałacu Prymasowskim w Warszawie. Wśród laureatów znalazło się 15 firm.

Kto w tym roku zasłużył na uznanie klientów?

Laureatami wiosennej edycji Programu zostały następujące firmy:

1.  Blycolin textile service sp. Z.o.o.
2.  Europejski Fundusz Leasingowy
3.  General Logistics Systems Poland Sp. z o.o.
4.  Compass Money
5.  BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.
6.  BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych S.A.
7.  MetLife
8.  KODE Sp.J
9.  PKP Energetyka S.A.
10.  Aviva
11.  Natural Pharmaceuticals
12.  Hicron Sp. Z.o.o.
13.  Kontekst HR International Group
14.  Dow Polska Sp. z o.o.
15.  Santander Consumer Bank S.A.

 

Program Firma Przyjazna Klientowi od lat cieszy się wielkim powodzeniem, ponieważ jest niezależną i obiektywną oceną każdej firmy. Jak powiedziała Irena Szymańska, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta EFL SA – laureata konkursu: „Ten certyfikat jest dla nas szczególnie ważny, bo jest wydawany na podstawie opinii klientów. Zadowolony klient to dla nas najlepsza reklama. Dziękujemy Fundacji Obserwatorium Zarządzania za raport z badania. Pokazuje on nasze mocne strony i rzeczy, które możemy jeszcze ulepszać i usprawniać”.

Klient jest najważniejszy

Podczas gali Programu Firma Przyjazna Klientowi nie mogło zabraknąć wystąpień na temat roli i zachowań klientów, a także tak ważnego w biznesie zaufania. Agata Gotowczyc, menedżer projektów badawczych Fundacji Obserwatorium Zarządzania, podsumowała wyniki przeprowadzonych badań. Wyniki pokazały, że Polska jest jednym z krajów, w których zaufanie do instytucji i biznesu należy do najniższych. Dlatego też warto postawić na dobrą i rzetelną obsługę klienta – jest ona właśnie tym, czym firma może się wyróżnić na rynku.

– Klient jest w stanie wiele wybaczyć firmie (pewne wady produktu czy usługi), jeśli ma pozytywne doświadczenia pod względem jakości obsługi klienta. Jest to czynnik, który przekonuje 22 proc. ankietowanych do zarekomendowania lub odradzenia firmy – wskazała Gotowczyc.

Z kolei Sebastian Kotow, wykładowca i mówca biznesowy, popularyzator psychologii biznesu, ekonomii zaufania oraz przywództwa, przekonywał o niezwykle ważnej roli zaufania w biznesie: „Zaufanie jest jak powietrze: kiedy go nie brakuje, nikt na nie nie zwraca uwagi. Jednak kiedy go zabraknie, wszyscy to odczuwają”. Dlatego też wskazywał, jak niezwykle ważne jest budowanie zaufania z klientami. – Zaufanie wpływa na stabilność prowadzenia biznesu i na jego koszty. Ludzie lubią być obdarzani zaufaniem. Zostają w firmach, gdzie tak jest i odchodzą z tych, w których jest inaczej –powiedział Kotow.

Oprócz porcji praktycznej wiedzy, goście uroczystości mieli możliwość z korzystania z uczty dla duszy. Galę zakończył koncert znakomitego duetu – Magdaleny Fideckiej i Macieja Barskiego.

O programie

Ogólnopolski Program Firma Przyjazna Klientowi istnieje na rynku polskim już ponad 12 lat. Organizatorem Programu jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania – instytucja z otoczenia biznesu zajmująca się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.

Godło przyznawane jest laureatom na okres 12 miesięcy. W tym czasie mogą oni bezpłatnie posługiwać się nim we wszelkich materiałach promocyjnych i marketingowych.